Pozycjonowanie w google, a SEO PR

Pozycjonowanie w google, a SEO PR

W telewizyjnych wiadomościach, szczególnie podczas świąt i wakacji, praktycznie codziennie jesteśmy zasypywani raportami z tego, co działo się na polskich drogach. Najczęściej brzmią one dramatycznie i powodują, że mamy ciarki - zginęło tyle i tyle osób, było tyle i tyle wypadków. Swoją drogą, nigdy nikt nie informuje, jaki był to odsetek wszystkich osób, które w danym czasie korzystały w naszym kraju z dróg. Każda tragedia jest indywidualna i straszna, ale wypadki samochodowe zdarzają się rzadziej niż te w Internecie.


Pozycjonowanie w google http://mateuszkozlowski.pl/

Tu też stosunkowo niewiele jest sytuacji, gdy ktoś publikuje coś nieodpowiednio po alkoholu, ale plus jest taki, że internetowym wypadkom tego typu łatwiej możemy też przeciwdziałać. Na drodze bowiem wiele zależy nie tylko od nas, ale też od innych uczestników ruchu. W sieci znacznie więcej zależy od nas. Skutki głupich błędów mogą być również tragiczne, bo wiele jest już historii, w których ktoś po wypiciu kilku głębszych pozwolił sobie na nadmierną szczerość albo chamstwo. Potem kończy się to zwolnieniami z pracy, ale także tym, że takie historie pozostają w pamięci sieci i ludzi. Często nawet wtedy, gdy jest to jakiś jednorazowy przypadek albo podejrzenie takiej sytuacji, jeżeli wskazuje się na szeroko pojęte pozycjonowanie w google.


SEO PR polega na tym, żeby te pozycje, na których nam zależy, znalazły się na wyższych miejscach w wynikach wyszukiwania. Takie działania można prowadzić i są one w stu procentach zgodne z wszelkimi regułami i regulaminami. Najlepiej zlecić je agencjom specjalizującym się w marketingu w wyszukiwarce, bo samemu, na podstawie internetowych poradników czy własnej wiedzy, trudno jest je przeprowadzić. A co to konkretnie jest ten SEO PR? To działania z pogranicza PR-u oraz SEO (Search Engine Optimization, czyli optymalizacji wyników wyszukiwania, co najprościej tłumaczymy jako marketing w wyszukiwarce).


Składa się na nie kilka elementów. Analiza treści z wyszukiwarki dla danych słów kluczowych. SEO PR nie jest podstawowym narzędziem stosowanym przez wiele osób. Często wykorzystują go firmy, ale w przypadku marek osobistych jest to w dużej mierze coś, o czym się nie pamięta. Warto więc go wykorzystać. Koszt może okazać się niewielki, a zysk olbrzymi. Google jest bowiem dla wielu osób jedynym słusznym miejscem, w którym szukają informacji i wyrabiają sobie opinie o danej marce.